Conform datelor publicate pe site-ul Ministerului Educației, procentul este dublu în zonele rurale, față de cele urbane.
Conform Consiliului Naţional al Elevilor, care citează datele publicate de Ministerul Educaţiei, 46,30% dintre elevii din mediul rural au luat note cuprinse între 1 şi 4,99 la Matematică, în timp ce în mediul urban procentul a fost de 19,61%.
Reprezentanții Consiliului Naţional al Elevilor spun că făcându-se tranziţia la online, mulţi elevi din mediul rural nu au avut acces la aceste cursuri, fiind privaţi, în mod direct, de dreptul lor la educaţie şi şanse egale.
Ei spun însă că suspendarea cursurilor nu reprezintă factorul determinant al acestor discrepanţe, ci doar un aspect care a adâncit aceste diferenţe. „Sărăcia, excluziunea socială sunt factori care atenuează procesul instructiv-educativ, motiv pentru care aceşti factori nu trebuie trecuţi cu vederea. Din acest motiv, considerăm că este imperios ca Ministerul Educaţiei şi Cercetării să îşi asume eşecul de a le asigura tuturor elevilor accesul la educaţie şi să conceapă măsuri concrete şi sustenabile pentru a asigura faptul că statusul socio-economic al fiecărui elev în parte nu va mai interfera cu parcursul educaţional al acestuia”, se arată în comunicatul remis marți.
Preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Antonia-Laura Pup, afirmă că rata de promovare a examenului de Evaluare Naţională – 76,10% – este înşelătoare şi nu trebuie folosită politic.