Ministerul Educației și Cercetării anunță că, începând cu anul universitar 2020-2021, cei care își doresc să înceapă o carieră în învățământ se vor putea înscrie la programe de master didactic.
Până acum, studenții care urmau cursurile de licență și își doreau să intre apoi în învățământ trebuia să urmeze cursurile Modului Psihopedagogic, care le oferea acreditarea necesară predării.
Însă proiectul pe care Ministerul Educației îl implementează începând cu anul următor, deocamdată la stadiu de proiect pilot, schimbă traseul viitorilor profesori: după absolvirea anilor de licență, pentru a deveni profesor, va fi nevoie ca studentul să se înscrie la masterul didactic ce corespunde domeniului fundamental în care a obținut diploma de licență.
Domeniile fundamentale sunt: matematică și științele naturii, științe inginerești, științe biologice și biomedicale, științe sociale, științe umaniste și arte, știința sportului și educației fizice.
Masterul va dura doi ani iar cei care se înscriu pot opta și pentru o a doua specializare de master. Programele de master didactic vor însuma mai multe ore de practică, iar învățarea se va baza pe un parteneriat între student, profesor universitar (tutore) și profesor din școala de aplicație (profesor-mentor).
Universitățile care vor organiza programe de master didactic în anul universitar 2020-2021, pe locuri subvenționate de la bugetul de stat, sunt:
- Universitatea Politehnică din București: 50 de locuri
- Universitatea din București: 50 de locuri
- Academia de Studii Economice din București: 50 de locuri
- Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca: 50 de locuri
- Universitatea „Ovidius” din Constanța: 50 de locuri
- Universitatea din Craiova: 50 de locuri
- Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași: 50 de locuri
- Universitatea de Vest din Timișoara: 50 de locuri
Ministerul Educației nu a anunțat deocamdată nimic în legătură cu actualii studenți ai Modului Psihopedagogic.
Masterul didactic este un program de formare inițială pentru cariera didactică, prevăzut încă de la adoptarea Legii educației naționale din 2011, ce nu a fost pus până acum în aplicare.