Deputatul de Iași, Petru Movilă, a depus în Parlamentul Romăniei un proiect legislativ care vizează ca podul de peste Prut de la Ungheni să fie declarat obiectiv strategic pentru investiţii, potrivit infoprut.ro.
„De mai bine de o lună şi jumătate port discuţii cu ministrul Mediului, Costel Alexe, şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode, prin care solicit ca fiecare minister să desemneze nominal un reprezentant care să discute şi să soluţioneze problema podului de la Ungheni. Din discuţia cu specialiştii de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reieşit soluţia că podul de la Ungheni poate fi obiectiv strategic de investiţii. Am pregătit un proiect de lege în acest sens”, a declarat deputatul Movilă, iniţiatorul legii Autostrăzii Unirii, care ar urma să facă legătura între estul şi vestul ţării.
Conform acestuia, actuala guvernare are intenţia de a elabora un proiect de ordonanţă de urgenţă în privinţa podului de peste Prut, de la Ungheni, care face parte din proiectul Autostrăzii A8 sau Autostrada Unirii, Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni.
Autostrada A8, sau Autostrada Unirii, cum a mai fost numită, ar urma să facă legătura între estul şi vestul ţării, pe traseul Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ – Târgu Mureş. În prezent, legătura dintre Moldova şi Transilvania se desfăşoară pe traseele DN 15B – DN 15 şi DN 15 – DN 12C – DN 13B, care cu greu fac faţă fluxului sporit de trafic.
Discuțiile despre construcția de poduri peste Prut au reînceput în 2013, în cadrul contactelor bilaterale la nivel de prim-miniștri din România şi Republica Moldova.
În prezent, în cazul României, construcția podului Ungheni-Ungheni face parte din lucrările la autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni, lucrări cuprinse în Master Planul General de Transport al României eligibile pentru finanțare din fonduri europene, în perioada 2014-2020.