Zara va închide 1.200 de magazine în întreaga lume și are ca obiectiv creșterea vânzărilor online.
Compania spaniolă Inditex, proprietara mărcilor Zara, Bershka, Pull & Bear și Massimo Dutti, va închide între 1.000 și 1.200 de magazine, mai ales din cele mici, în principal în Asia și în Europa. Astfel, dintr-un total de 7.412 de magazine, Inditex va avea 6.700 – 6.900 la nivel global după reorganizare, care prevede și deschiderea a 450 de noi puncte de vânzare, potrivit Marketwatch și La Stampa.
Compania Inditex, printre cei mai mari producători de îmbrăcăminte din lume, a fost afectată puternic de pandemie, cu vânzări în scădere cu 44%, până la 3,3 miliarde de euro, între 1 februarie și 30 aprilie, primul trimestru al anului financiar.
Societatea a înregistrat o pierdere netă de 409 milioane de euro în primul trimestru. În luna mai, cifra de afaceri totală a scăzut cu 51%, o cifră nici chiar atât de negativă, având în vedere perioada de lockdown pentru pandemie, care a obligat compania să închidă 90% din magazinele sale din întreaga lume.
Aproape un sfert din magazine au rămas închise până pe 8 iunie, dar creșterea canalului online a compensat parțial scăderea vânzărilor.