Zara închide 1.200 de magazine  și pariază pe comerțul online

Zara va închide 1.200 de magazine în întreaga lume și are ca obiectiv creșterea vânzărilor online.

Compania spaniolă Inditex, proprietara mărcilor Zara, Bershka, Pull & Bear și Massimo Dutti, va închide între 1.000 și 1.200 de magazine, mai ales din cele mici, în principal în Asia și în Europa. Astfel, dintr-un total de 7.412 de magazine, Inditex va avea 6.700 – 6.900 la nivel global după reorganizare, care prevede și deschiderea a 450 de noi puncte de vânzare, potrivit Marketwatch și La Stampa.

Compania Inditex, printre cei mai mari producători de îmbrăcăminte din lume, a fost afectată puternic de pandemie, cu vânzări în scădere cu 44%, până la 3,3 miliarde de euro, între 1 februarie și 30 aprilie, primul trimestru al anului financiar.

Societatea a înregistrat o pierdere netă de 409 milioane de euro în primul trimestru. În luna mai, cifra de afaceri totală a scăzut cu 51%, o cifră nici chiar atât de negativă, având în vedere perioada de lockdown pentru pandemie, care a obligat compania să închidă 90% din magazinele sale din întreaga lume.

Aproape un sfert din magazine au rămas închise până pe 8 iunie, dar creșterea canalului online a compensat parțial scăderea vânzărilor.

Articolul precedentProtest în Bucovina împotriva tăierilor ilegale de păduri / ”Schweighofer, Kronospan și Egger au instituit un oligopol”
Articolul următorWashingtonul îşi va reduce trupele „în cursul următoarelor luni” (declaraţie comună)