Piața auto din România a scăzut cu 22.6% anul acesta /  Vânzarea de autoturisme verzi s-a dublat

Vânzările de maşini noi în România au scăzut cu 22,6% în 2020, faţă de anul precedent. Cu toate acestea, înmatriculările de autovehicule au înregistrat creşteri în ultimele patru luni ale anului. Totodată, comercializarea de autoturisme ecologice s-a majorat cu 103,5%, conform datelor publicate astăzi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) și consultate de Agerpres.

Conform APIA, în luna decembrie s-a consemnat cel mai mare număr de autovehicule noi înmatriculate în România în anul 2020 (respectiv 18.363 unităţi), fiind a patra lună consecutivă de creştere.

Topul pe mărci la nivel național, la finalul anului 2020, este condus de Dacia, cu 42.356 de unităţi, urmată de Renault cu 11.796 de unităţi, Volkswagen cu 10.957 unităţi și Skoda, Ford şi Toyota.

Autoturismele au înregistrat, în luna decembrie a anului anterior, un volum de 15.814 unităţi, cu 16,2% mai mare decât în luna similară din 2019.

Per ansamblu, autoturismele au consemnat un volum total de 125.004 de unităţi, ceea ce corespunde unei scăderi de 21,7% în raport cu anul anterior.

Potrivit APIA, la finalul anului 2020, clasamentul pe mărci are pe primul loc Dacia – cu 39.940 de unităţi (-20,6% faţă de 2019 şi cotă de piaţă de 32%), urmată de Skoda – cu 10.288 de exemplare (-16,8% şi cotă de 8,2%), Renault – cu 9.963 de unităţi (-24,9% şi cotă de 8% ), Volkswagen – cu 9.441 de unităţi (-8,4% şi 7,6% din total piaţă) şi Ford – cu 6.874 de unităţi (- 42,3% şi 5,5% cotă de piaţă).

Datele APIA relevă faptul că, în funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, pe ansamblul anului 2020, categoria celor diesel înregistrează o creştere uşoară a cotei de piaţă. La autoturismele pe benzină s-a înregistrat o scădere importantă, de 3,4 puncte procentuale la nivelul anului trecut, faţă de 2019, ajungând la 66% ca pondere.

La categoria, autoturismelor „verzi”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), a existat un volum în creştere de 33,3%, în 2020, în comparaţie cu perioada similară a anului precedent.

Pe subcategorii, s-a înregistrat un salt de 89% la autoturismele full electrice şi unul mult mai consistent, de 158%, la cele hibride plug-in. Totodată, autoturismele full hybrid înregistrează, la finalul anului 2020, o evoluţie pozitivă (+5,2%).

Per total, vânzările de autoturisme prietenoase cu mediul au crescut cu 103,5% în cursul anului anterior, faţă de datele din 2019.

Topul pe mărci al autovehiculelor electrice (100% şi hibride plug -in), care sunt stimulate prin Programul „Rabla Plus”, cele mai mari volume înregistrează Renault (934 unităţi), Volkswagen (662), Skoda (425), Hyundai (294) şi Mercedes Benz (275).

Analiza de specialitate arată că majoritatea achiziţiilor de autoturisme înregistrate în România, în 2020, au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 55% din total, restul (45%) revenind persoanelor fizice.

Articolul precedentCutia neagră a avionului indonezian prăbușit, găsită cu un submarin acționat de la distanță / Noi informații despre flota Sriwijaya Air
Articolul următorAlte 3.697 de cazuri noi din 23.667 de teste efectuate / Peste 150 decese asociate infectării cu Covid-19 pe teritoriul țării