Compania care deține lanțul de magazine Zara, Inditex, anunță închiderea a până la 1.200 de puncte de vânzare din Asia și Europa. Decizia companiei vine ca o încercare de a plasa accentul pe comerțul online, în timp ce vânzările au scăzut cu 40% din cauza pandemiei de coronavirus, conform The Guardian.
Compania intenționează să scadă numărul magazinelor, în special al celor care aparțin brandurilor Bershka, Massimo Dutti și Pull & Bear, deținute tot de Inditex.
Inditex a asigurat angajații că le va oferi posibilitatea de a-și păstra locul de muncă, însă având alte sarcini, precum pregătirea comenzilor online.
După reorganizare, numărul magazinelor deținute de Inditex va scădea de la 7.412, la un număr cuprins între aproximativ 6.700 și 6.900, fiind luate în calcul și cele 450 de magazine noi care urmează să fie deschise.
Inditex a pierdut în lunile februarie-aprilie 409 de milioane de euro, aproape un sfert din magazinele sale fiind închise până la 8 iunie. O parte din pierderi au fost compensate prin creșterea numărului de comenzi online, cu 50% mai multe decât în primul trimestru al anului trecut.