Cei care stabilesc tendințele în moda japoneză se pot proteja acum împotriva coronavirusului într-un stil luxos, cu măști opulente împodobite cu diamante și perle pentru un milion de yeni, adică 9.600 de dolari fiecare, potrivit Reuters.
Lanțul Mask.com al Cox Co a început să vândă măștile făcute manual săptămâna trecută, cu scopul de a înveseli oamenii și a stimula vânzările într-o industrie a modei afectată de pandemia COVID-19.
Măștile sunt înfrumusețate cu un diamant de 0,7 carate și peste 300 de bucăți de cristal Swarovski, în timp ce măștile de perle conțin aproximativ 330 de perle japoneze Akoya.
„Toată lumea se simte rău din cauza coronavirusului și ar fi grozav dacă s-ar putea simți mai bine uitându-se la una dintre aceste măști strălucitoare”, a declarat miercuri pentru Reuters Azusa Kajitaka, agent de vânzări pentru măști la magazinul companiei de lângă Tokyo.
„Industria bijuteriilor și a țesăturilor a fost, de asemenea, într-o criză din cauza coronavirusului, așa că am făcut acest lucru ca parte a unui proiect pentru a ajuta la revitalizarea Japoniei”, a adăugat ea.
Cox, care face parte din grupul de retail Aeon Co, a deschis Mask.com online și în șase locații fizice din septembrie până acum, oferind peste 200 de tipuri de măști începând de la 500 de yeni.
Unii vizitatori ai magazinului s-au arătat îngrijorați că măștile de milioane de yeni ar putea fi peste puterile lor financiare.
„Dacă port una dintre aceste măști de față, trebuie să am pe mine și haine potrivite. Deci cred că este un pic jenant”, a spus Mitsue Kaneko, în vârstă de 66 de ani.
Măștile japoneze sunt încă departe de cele mai scumpe din lume. Această onoare aparține unei măști de 1,5 milioane de dolari realizată cu 250 de grame de aur de 18 karate proiectată de bijutierul israelian Yvel.