Odată cu apariția epidemiei de COVID-19, populația a început să afle despre rolul și importanța izoletei în transportarea pacienților infectați, potrivit europalibera.org.
A existat chiar și cazul unui senator căruia i s-a făcut dosar penal pentru că a refuzat transportul cu celebra izoletă, caz ulterior clasat. La sfârșitul lunii martie, Ministerul Apărării a omologat o izoletă 100% românească, care urma să intre în producție. Șeful DSU, Raed Arafat, a declarat pentru Europa Liberă că izoleta nu mai este folosită în prezent la transportarea pacienților cu COVID-19.
Situația s-a schimbat după doar câteva luni. Fără să fie anunțat în mod oficial, izoleta nu mai este obligatorie în transportul bolnavilor de COVID-19. Ea a dispărut discret din peisajul legat de coronavirus.
„La început era obligatorie transportarea cu izoleta la spital a pacienților cu COVID-19. Acum nu mai este, pentru că numărul pacienților este mare. La început era, da. Izoleta nu mai este obligatorie, pentru că nu avem. Ne-ar trebui sute de izolete sau zeci de izolete într-un oraș ca să putem transporta pe toți. Nu putem aștepta după izoletă. Nici în alte țări nu o folosesc, s-a folosit la început, când erau cazurile puține”, a declarat, pentru Europa Liberă, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), Raed Arafat.
Secretarul de stat a precizat că ambulanțele se nebulizează, se dezinfectează și li se șterg suprafețele. Acest lucru se întâmplă după fiecare cursă, dar nu în cazul tuturor ambulanțelor care transportă pacienți COVID-19.