Președintele Trump l-a întâmpinat pe premierul japonez la Mar-a-Lago, stațiune din Florida, în fața unui falnic aranjament de trandafiri. Cei doi s-ar fi putut întâlni la Washington, dar Trump a spus că clubul său privat este o alternativă mai confortabilă, conform The Washington Post.
„Este, într-adevăr, Casa Albă din Sud”, a spus Trump, salutându-l pe premierul Shinzo Abe în fața presei în aprilie 2018. Pentru Trump, a existat un alt beneficiu ascuns. Banii.
La Mar-a-Lago, compania lui Trump ar fi plătită pentru a-și găzdui summit-ul.
În următoarele două zile, în timp ce Trump și Abe vorbeau despre comerț și Coreea de Nord, clubul Trump’s Palm Beach, Florida, a facturat guvernului SUA 13.700 de dolari pentru camerele de oaspeți, 16.500 de dolari pentru mâncare și vin și 6.000 de dolari pentru trandafiri și alte aranjamente florale.
Clubul lui Trump a taxat chiar și pentru cele mai mici servicii. Când Trump și Abe s-au întâlnit singuri, fără mâncare servită, guvernul a primit încă o factură pentru ceea ce au băut.
Acele plăți din 2018, dezvăluite aici pentru prima dată, fac parte dintr-un model de lungă durată al cărui scop a devenit clar doar în ultimele luni.
De la prima lună în funcție, Trump și-a folosit puterea pentru a direcționa milioane de la contribuabilii americani – și de la susținătorii săi politici – către propriile afaceri.
În total, el a primit cel puțin 8,1 milioane de dolari de la aceste două surse de când a preluat funcția, arată documentele și înregistrările disponibile publicului.
Președintele a adus bani contribuabililor în afacerile sale pur și simplu aducându-se pe sine. El și-a vizitat hotelurile și cluburile de peste 280 de ori. El a transformat acele proprietăți în magneți pentru evenimente Partidului Republican, inclusiv strângeri de fonduri pentru propria sa campanie de realegere, unde marii donatori merg să îl vadă și să fie văzuți.
Trump spune că produsele sale sunt ”irezistibile”, dar informațiile arată clar că Trump și familia sa au transformat guvernul și partidul în clienți fideli ai afacerilor sale.
Din 2017, compania Trump a taxat contribuabilii pentru camere de hotel, săli de bal, căsuțe, case de închiriat, mașinuțe de golf, lumânări plutitoare, candelabre, mutarea mobilierului, taxe de stațiune, palmieri decorativi, friptură, tort de ciocolată, bufet de mic dejun, sticle de vin și lichior în valoare de 1.000 dolari pentru asistenții de la Casa Albă. Vorbim chiar și de apă.
În timp ce Trump și-a donat 400.000 de dolari din salariu, și-a folosit influența pentru a aduce mult mai mult de atât afacerilor sale.
Un alt exemplu de ”cadou” pentru Trump
Anul trecut, Trump a încercat să-i acorde propriei sale companii un eveniment mult mai mare: summitul masiv al Grupului celor Șapte (G7), pe care Trump l-a dat clubului său de golf Doral din Miami. Acest eveniment ar fi adus sute de oficiali străini și americani la acea proprietate. Trump a inversat decizia câteva zile mai târziu, retrăgându-se sub presiunea publică – și rezistența propriilor săi asistenți.
Vizitele sale au adus un alt client: Serviciul Secret.
Când Trump a vizitat Mar-a-Lago timp de două săptămâni de Crăciun anul trecut, de exemplu, clubul a perceput Serviciului Secret 32.400 de dolari pentru camerele de oaspeți.
În plus, copiii lui Trump au adus companiei tatălui lor alte 260.000 de dolari din veniturile contribuabililor, arată înregistrările, făcând călătorii la proprietățile lui Trump, cu propriii agenți ai Serviciului Secret.
Și, în unele cazuri, proprietățile lui Trump au fost plătite chiar în zilele în care niciun membru al familiei Trump nu era prezent.