Începând de azi-noapte, la ora 23:50, trenurile circulă pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Otopeni și invers. O călătorie durează 20-25 minute, iar trenurile circulă la intervale de 40 de minute între ele.
UPDATE: Un tren care trebuia să plece pe această rută la 8:30, este deja semnalizat cu o întârziere de 30 de minute.
Primul tren a plecat din Gara de Nord la 23:50 și a ajuns la 00:10 în stația Aeroportul Otopeni.
Regio Călători, companie privată este cea care operează trenurile, împreună cu Trans Feroviar Călători și CFR Călători. Ultimul este operatorul de stat, primii doi fiind privați.
CFR a anunțat că pe rută vor circula Trenuri Săgeata Albastră cumpărate acum peste 10 ani.
Tarif este de 4 lei după ce un ordin de ministru a reglat acest aspect. În comparație, prețul pentru un bilet de autobuz pentru aceeași rută: 3,5 lei.
Se pare că ministrul Lucian Bode, cel care anunța acum mai mult de o lună că trenul Otopeni-Gara de Nord va circula cu pasageri de pe 12 decembrie, s-a ținut de cuvânt. El anunța și că o călătorie va dura între 15 și 17 minute, lucru ce nu este încă posibil.ie,
Traseul dus:
București Nord – Pajura (5,4 km) – Depoul București Triaj ( 8 km) – Parc Mogoșoaia (11,1 km) – Mogoșoaia (13,1 km) – Racord Aeroport T1 (16 km) – Patinoar PO punct oprire (18,2 km) – Aeroport Henri Coandă T1 (18,9 km). Trenurile care nu opresc nicăieri pe traseu fac 20 de minute, cele care vor opri la Parc Mogoșoaia și Patinoar vor face cel puțin 23 de minute, dar deocamdată toate trenurile parcurg traseul fără vreo oprire intermediară, conform Hotnews.
Traseu întors:
Aeroport H Coandă T1 – Patinoar (700 de metri) – Racord Aeroport T1 (2,9 km) – Mogoșoaia (5,8 km) – Parc Mogoșoaia PO (7,8 km) – Pajura (13,5 km) – București Nord (18,9 km). Probabil că trenurile care vor opri și la Patinoar și Parc Mogoșoaia vor face minim 28 de minute.