În România, riscul de a crește abandonul școlar în urma procesului deficitar de predare online este mare și se adaugă unei rate de abandon școlar deja foarte mare – afirmă ministrul educației.
Mulți profesori au avut intenții bune, dar nu au fost pregătiți pentru acest tip de predare – spune Sorin Cîmpeanu în cadrul unei dezbateri pe tema bunei guvernări în educație.
Potrivit RRA, una dintre temele discutate a fost cea a planurilor-cadru pentru liceu, lansat în dezbatere publică la începutul acestei luni și cu care responsabilul de la educație spune că nu este de acord, în special cu forma lor pe filiera teoretică.
”Scăderea numărului de ore este un lucru agreat la nivel general. N-am auzit pe cineva să nu-şi dorească acest lucru. În acelaşi timp, el este antagonic cu nevoia de a introduce noi și noi și noi discipline, cereri justificate. Per total, trebuie să ajungem la reducerea numărului de ore, pentru că suntem peste media europeană ca număr de ore, însă suntem mult sub media europeană ca număr de ore petrecute în școală de către elevi. Este vorba nu de orele de predare, ci de ore care să fie în avantajul diminuării majore a celor necesare pentru rezolvarea temelor de casă.” a precizat ministrul Sorin Cîmpeanu.