Șoferii camioanelor spun că se luptă să se adapteze la nouă documentație după plecarea Marii Britanii din Uniunea Europeană, potrivit AlJazeera.
La o săptămână de la Brexit, drumul principal către Dover a fost atât de liniștit încât oficialii au reușit să închidă jumătate din acesta joi pentru o operațiune de colectare a gunoiului fără a provoca întârzieri șoferilor.
Dar, în spatele unor astfel de scene placide, mulți șoferi avertizează încă despre haos în timp ce se luptă să se adapteze la noile acte necesare plecării Marii Britanii din Uniunea Europeană. Șoferii sunt reținuți ore în șir pentru că nu au documentele corecte, spun ei.
Cu un trafic mult sub nivelul său obișnuit, problemele s-a umanifestat până acum la vedere la porțile fabricii și la depozitele de camioane. Este probabil să se răspândească în porturi pe măsură ce activitatea va reveni în zilele următoare, potrivit a șapte firme intervievate de Bloomberg.
„Este un haos absolut”, a spus David Zaccheo, manager operațiuni la Alcaline UK. Ltd., a cărei flotă de 145 de vehicule transportă mărfuri între Marea Britanie și UE. „Ce se va întâmpla săptămâna viitoare? Nici măcar nu suntem atât de ocupați în acest moment „.
Zaccheo a declarat că firma sa are vehicule blocate în Italia de luni, din cauza lipsei de documente de tranzit corecte. Într-un alt caz, o remorcă destinată Milano a trebuit să aștepte două zile în Marea Britanie. înainte să se poată mișca, deoarece nu avea documentele potrivite, a spus el.
Confruntați cu amenințarea haosului la frontieră în săptămânile de după Brexit, multe firme au decis să depoziteze mărfuri sau să întârzie livrările, lăsând Doverul liniștit momentan. Traficul prin port a scăzut cu 85% față de media sa din 2019. Având în vedere că industria se așteaptă ca activitatea să se ridice în zilele următoare, Marea Britanie se confruntă cu primul test major al pregătirii sale pentru Brexit.
În timp ce Marea Britanie a încheiat un acord comercial cu UE evitând tarifele și accizele, companiile se confruntă cu noi fricțiuni care afectează comerțul transfrontalier. Firmele trebuie acum să completeze formulare precum declarații vamale și certificate de sănătate de export care nu erau necesare atunci când Marea Britanie era membră a blocului. Problema, spun unele firme de logistică, este că mulți clienți nu înțeleg ce documente sunt necesare.