India și China încearcă să construiască infrastructură de-a lungul graniței disputate din Himalaya, potrivit BBC.
Drumul Darbuk-Shyok-Daulat Beg Oldi (DSDBO) de 255 km (care traversează munții trecând la mai mult de 5.000 m deasupra nivelului mării în regiunea Ladakh) a fost finalizat anul trecut după aproape două decenii de muncă. Finalizarea acesteia ar putea crește capacitatea Indiei de a muta oameni și materiale rapid într-un eventual conflict.
Ciocnirea din 15 iunie, în Valea Galwan a lui Ladakh, a dat naștere la îngrijorarea faptului că tensiunile dintre cele două puteri nucleare ar putea să crească. Nu au fost niciodată de acord cu privire la poziția exactă a graniței lor de 3.500 km, iar armatele lor – două dintre cele mai mari din lume – stau față în față în multe puncte de-a lungul terenului accidentat, neospitalier.
Atât India cât și China au dedicat bani și forță de muncă pentru construirea drumurilor, legăturilor feroviare și a aerodromurilor de-a lungul liniei de control actual (LAC) – limita de facto care îi separă – precum și modernizarea echipamentelor lor militare în regiune.
Lucrările recente de construcție din India, inclusiv drumul DSDBO, par să fi înfuriat China – dar, pe de altă parte, China a fost ocupată să construiască de-a lungul frontierei de ani buni. Ambele părți tind să vadă eforturile de construcție ale celeilalte ca fiind mișcări calculate pentru a obține un avantaj tactic, iar tensiunile se declanșează când se anunță un proiect major.
În vara lui 2017, rivalii au fost puși față în față pe podișul Doklam, la est de Ladakh, China a încercat să extindă un drum de frontieră în apropierea unei tri-intersecții între India, China și Bhutan.
Finalizarea drumului DSDBO, care leagă pasul crucial Daulat Beg Oldi – pus în utilizare în 2008 – de capitala regională Leh, a consolidat capacitatea Indiei de a mișca rapid echipamentele militare. Drumul se află la aproximativ 20 km de pasul Karakoram și se desfășoară paralel cu LAC, în estul Ladakh.
India a staționat de mult timp unități la Daulat Beg Oldi, dar, înainte de reactivarea traseului aerian și finalizarea drumului, soldații de acolo puteau primi provizii doar cu elicopterul, transformând pasul în „cimitir pentru echipamente. “.
În prezent, sunt construite alte drumuri și poduri pentru a face legătura dintre bazele de aprovizionare interioară și avanposturile de frontieră de pe LAC, permițând patrulelor indiene să meargă mai departe și să schimbe dinamica tactică din zonă.