Operatorul american de telecomunicații Verizon a devenit ultima companie importantă care a retras publicitate de pe platformele Facebook, potrivit BBC.
Compania se alătură lui Ben & Jerry’s precum și unei liste din ce în ce mai mari de firme care boicotează gigantul din rețelele de socializare în ceea ce privește gestionarea sa de posturi controversate.
Verizon este considerat cel mai mare agent de publicitate de până acum care sprijină campania Stop Hate for Profit.
În afară de platforma sa cu același nume, brandurile de socializare Facebook includ și Instagram și WhatsApp.
„Standardele noastre de siguranță ale mărcii nu s-au schimbat. Ne întrerupem reclama până când Facebook nu poate crea o soluție acceptabilă care ne face confortabili și este în concordanță cu ceea ce am făcut cu YouTube și alți parteneri”, a declarat un purtător de cuvânt al Verizon pentru BBC.
Ca răspuns la anunțul lui Verizon, Carolyn Everson, vicepreședinte al Grupului Global de Afaceri Facebook, a declarat: „Respectăm orice decizie a mărcii și rămânem concentrați pe munca importantă de înlăturare a discursului de ură și furnizarea de informații critice privind votul. Conversațiile noastre cu organizațiile pentru drepturile civile sunt despre cum, împreună, putem fi o forță spre bine. „
Anul trecut, rețeaua socială a atras venituri din publicitate de aproape 70 miliarde de dolari.
Campania Stop the Hate for Profit a fost lansată după moartea lui George Floyd de către mai multe organizații non-guvernamentale și grupuri pentru apărarea drepturilor omului, acestea afirmând că mișcarea este „un răspuns la lungă istorie a Facebook de a permite pe platforma sa conținut rasist, violent și verificabil fals”.
Activiștii au cerut companiilor să își oprească publicitatea pe Facebook până în luna iulie inclusiv pentru a pune presiune pe gigantul social media să adopte măsuri mai stricte împotriva conținutului rasist și dăunător.