Autoritatea de reglementare europeană spune că Boeing 737 Max este sigur

Șeful agenției europene de siguranță a aviației, EASA, a declarat pentru BBC că este convins că Boeing 737 Max este acum sigur că zboare.

Directorul executiv Patrick Ky a declarat că organizația sa „nu a lăsat nimic necercetat” în revizuirea aeronavei și analiza modificărilor de proiectare făcând de producător.

Avionul a fost consemnat la sol în martie 2019. Asta după ce a fost implicat în două accidente catastrofale, în care au murit în total 346 de persoane.

S-a aprobat deja reluarea zborurilor în SUA și Brazilia. EASA se așteaptă să acorde permisiunea de a reveni în funcții în Europa la mijlocul lunii ianuarie.

Primul accident al avionului a avut loc în octombrie 2018, când un avion Lion Air s-a prăbușit în mare, în largul Indoneziei.

Al doilea avion implicat  a fost cel al Ethiopian Airlines care s-a prăbușit la scurt timp după decolarea de la Addis Abeba, doar patru luni mai târziu.

Ambele au fost atribuite unui software de control al zborului defect, care a devenit activ la un moment nepotrivit și a determinat aeronava să între într-un picaj catastrofal.

De la prăbușirea din Etiopia, EASĂ a efectuat o revizuire generală a proiectului modelului 737 Max, independent de un proces similar întreprins de autoritatea de reglementare americană, Federal Aviation Administration (FAA).

Analiză, spune dl Ky, a depășit cu mult cauzate imediate ale celor două accidente și modificări propuse de Boeing.

„Am mers mai departe și am analizat toate începutul de zbor, toate utilajele aeronavei”, explică el. Scopul, spune el, a fost să analizeze orice ar putea provoca un eșec critic.

Pentru a reveni la service, avioanele existente vor trebui acum să fie echipate cu un nou software de calculator, precum și să fie supuse unor modificări ale cablajului și instrumentelor cabinei.

Piloții vor trebui să urmeze o pregătire obligatorie și fiecare avion va trebui să urmeze un zbor de testare pentru a se asigura că modificările au fost efectuate corect.

Autorități de reglementare americane la stabilitate condiții similare.

Drept urmare, dl Ky insistă: „Suntem foarte încrezători că acum este o aeronavă foarte sigură”.

Majoritatea lucrărilor inițiale de certificare a siguranței pe 737 Max au fost efectuate de FAA și pur și simplu aprobat de EASA în condițiile unui acord internațional de lungă durată.

Articolul precedentNicuşor Dan a depus o coroană de flori la Troiţa din Piaţa Universităţii, în memoria victimelor Revoluţiei
Articolul următorMaradona i-a cerut avocatului său într-o ultimă scrisoare ca trupul său să fie îmbalsămat și expus într-un muzeu