Alibaba deține un sistem de recunoaștere facială care poate identifica etnici uiguri

Site-ul web pentru afaceri online al titanului tehnologic deține un software de recunoaștere facială care ar putea detecta membrii unui grup minoritar a cărui persecuție a atras condamnarea internațională, scrie The New York Times.

În timp ce guvernul chinez a urmărit și persecutat membrii grupurilor minoritare predominant musulmane, gigantul tehnologic Alibaba și-a învățat clienții corporativi cum ar putea juca un rol.

Site-ul web Alibaba pentru afaceri online a arătat cum clienții își puteau folosi software-ul pentru a detecta fețele uigurilor și ale altor minorități etnice în imagini și videoclipuri, conform paginilor de pe site care au fost descoperite de publicația IPVM din industria de supraveghere și partajate cu The New York Times. Funcția a fost integrată în software-ul Alibaba, care ajută platformele web să monitorizeze conținutul digital pentru materiale legate de terorism, pornografie și alte categorii de semnalizare roșie, a spus site-ul web.

Descoperirea ar putea împinge una dintre cele mai valoroase companii de internet din lume în furtuna de condamnare internațională în jurul tratamentului de către China a minorităților sale musulmane.

Guvernul chinez a dus sute de mii de uighuri în lagăre de îndoctrinare, ca parte a ceea ce numește o campanie antiteroristă. De asemenea, a lansat un lanț larg de supraveghere, utilizând recunoașterea facială și teste genetice, pentru a le monitoriza. Guvernul Statelor Unite, printre altele, a denunțat programul și a sancționat companiile chineze despre care se crede că sunt implicate.

Nu s-a putut stabili dacă sau cum au folosit clienții Alibaba instrumentul de detectare a minorităților. Dar potențialul de utilizare este tulburător este mare. O platformă de socializare, de exemplu, ar putea semnaliza automat videoclipuri pentru examinare suplimentară sau chiar avertiza autoritățile, dacă acestea conțin fețe pe care software-ul le prezice că sunt uighure.

După ce The Times a întrebat gigantul Alibaba despre instrumental de urmărire, în această săptămână, compania și-a editat site-ul web pentru a elimina referințele la chipurile uighure și minoritare.

„Mențiunea de etnie se referă la o caracteristică / funcție care a fost utilizată într-un mediu de testare în timpul explorării capacității noastre tehnice”, a declarat un reprezentant al Alibaba Cloud într-o declarație scrisă. „Nu a fost folosit niciodată în afara mediului de testare.”

Compania a refuzat să spună mai multe despre testarea sa, sau să explice de ce informațiile despre caracteristică au fost incluse în documentația oficială a software-ului său. De asemenea, a refuzat să comenteze de ce a testat instrumentele pentru detectarea fețelor minorităților etnice.

Alibaba este un gigant corporativ chinez cu acoperire mondială. Este, probabil, singurul partener global al Amazonului, un gigant al comerțului digital care s-a extins în logistică, alimente, servicii de vânzare cu amănuntul și servicii cloud. Acțiunile Alibaba tranzacționează la bursa din New York și sunt deținute de marii investitori internaționali. Branduri globale precum Nike, Starbucks și Ralph Lauren își folosesc platformele pentru a vinde cumpărătorilor chinezi. Alibaba este partenerul oficial de servicii cloud pentru Jocurile Olimpice.

Articolul precedentArafat: Se observă un trend uşor descrescător al infectărilor cu COVID / Trebuie păstrat în următoarea perioadă
Articolul următorUn hacker olandez i-a spart contul de Twitter lui Donald Trump