Dragoș Iliescu, profesor universitar la Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității din București și președintele Comisiei Internaționale de Testare (ITC), a vorbit într-o emisiune Digi24 despre educația pe timp de pandemie și implicațiile tehnologiei în procesul educațional din aceste vremuri tulburi.
„S-a făcut ce s-a putut face (în educație). Nimeni n-a fost pregătit pentru ceea ce a adus pandemia. Poate România nu a fost atât de pregătită ca alte țări, dar nici alte state poate nu au făcut tot ce puteau face, cum nici noi nu am reușit”, susține Dragoș Iliescu, direct implicat în etalonarea pentru țara noastră a testelor PISA, cele care testează într-un mod obiectiv și standardizat cunoștințele pe care le au copiii la nivel internațional la finalul unui ciclu educațional (la 15 ani).
„Este o îngrijorare realistă cea a părinților cu privire la educația copiilor în relație cu sistemul educațional realizat online”, mai spune Dragoș Iliescu.
„Problema endemică a României, sărăcia, se reflectă și în educația țării. Scorurile din urbanul mare sunt aproape identice cu Berlinul și Madridul. În zonele rurale sau urbane mici, scorul se apropie de cel din Zimbabwe”, evidențiază expertul.
Totuși, acesta susține că ruralul de lângă zonele urbanului mare stă totuși cam la fel de bine. „Vorbim aici de problemele celor cu status socio-economic scăzut”, consideră Dragoș Iliescu.
„Un sistem de educație bun le dă oamenilor același start”, avertizează Dragoș Iliescu. El se referă la faptul că în România este o diferență foarte mare între copiii ai căror părinți sunt potenți financiar și cei care nu au posibilități în acest sens.
„Vedem prea mult tehnologia ca o amenințare, dar este o oportunitate teribilă. Mi-aș dori conținut educațional creat pentru toate materiile, cu cei mai buni profesori pe care îi avem în România. Eu nu cred în proiecte megalomanice, dar trebuie să profităm de faptul că toți copiii au acum șansa la folosirea tehnologiei”, a concluzionat expertul în testare cu privire la frica de tehnologie a unor părinți.