Cat de usor se poate tranzactiona un kg de droguri in portul Constanta

Reprezentantii sindicatului Europol au scos in evidenta cat de usor poate intra oricine in port cu o punga de droguri de un kilogram. Politistii au vrut sa arate cat de usor se poate face o tranzactie cu droguri, fara ca cineva sa-i observe. In loc de stupefiante s-a folosit faina, care seamana cu cocaina.

Cosmin Andreica, presedintele Sindicatului Europol: Am venit in bariera ca sa vedem cum intram in port. La acest moment, un agent de securitate ne-a spus ca putem intra, dar trebuie sa platim o taxa de 22 de lei.

Asa a inceput plimbarea prin port, timp de peste 6 ore, fara ca cineva sa-i opreasca. Ba chiar sindicalistii au facut si poze cu pachetul presupus a fi cu droguri langa un indicator de politie.

Experimentul e menit sa arate cat de putini politisti patruleaza in interiorul portului.

Cosmin Andreica, presedintele Sindicatului Europol: Cine ar trebui sa depisteze, sa ma depisteze mine ca am acest produs? Ar trebui sa ma depisteze o patrula de politie care actioneaza pe 5 hectare sau o patrula de politie de frontiera, care actioneaza pe 5 hectare de port. Nu cred ca intelegeti ce haos este in momentul de fata in acest port in privinta modului in care intra sau ies cu absolut orice doresc.

Ministrul de Interne spune ca nu stie cate patrule de politie sunt in acest moment si vorbeste despre lipsa dotarilor din Portul Constanta.

Catalin Predoiu, ministrul de Interne: Nu stiu cate patrule de politie sunt, dar pot sa spun ca exista un program in care se tine cont de presiunile pe care le au, de informatiile pe care le au. In orice caz, suntem in linie cu problemele de patrulare. Dotarile sunt cele care lipsesc si mai ales paza, care nu e neaparat a Politiei de frontiera.

Despre vulnerabilitatile din Portul Constanta stiu si specialistii din domeniul combaterii traficului de droguri.

Catalin Tone, fost ofiter BCCO Bucuresti: Sistemele de supraveghere sunt mai putin puse la punct, sistemul de control e in curs de reglare. Romania trebuie sa fie anticipativa, sa isi perfecteze un sistem de supraveghere in Portul Constanta si nu numai si inseamna tehnica moderna, scannere, personal suficient. In momentul in care traficantii se orienteaza catre un anumit port, atunci incearca prin toate mijloacele, inclusiv prin coruperea unor functionari, sa patrunda, sa aiba acces.

Dupa mai bine de sase ore, cei care au testat vigilenta oamenilor legii din port au plecat fara ca cineva sa le fi cerut socoteala pentru prezenta lor acolo.

Articolul precedentAir New Zealand, prima companie aeriană care va opera un avion electric
Articolul următorVeste bună pentru cei care au fost plătiți cu salariul minim pe economie