Curtea de Conturi l-a întrebat pe Raed Afarat de ce a plătit 1.5 milioane euro pentru transportul de echipamente de protecție unei firme coreene, deși o parte din combinezoane au fost aduse cu avioane MApN și NATO și în cotract era stipulat că firma coreeană se angaja să facă transportul, scrie Libertatea.
Departamentul pentru Situații de Urgență a achiziționat, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU), 1,75 de milioane de combinezoane din Coreea de Sud, la un total de 31 de milioane de euro. Transportul era în sarcina firmei coreene și era evaluat la 1,95 de milioane de euro.
Când au controlat IGSU, inspectorii au descoperit că Raed Arafat ceruse ca avioane ale Armatei și aeronave NATO să facă o parte din aceste transporturi. Totuși, se efectuaseră plăți mari de la IGSU către firma coreeană pentru transportul echipamentelor de protecție.
Valoarea totală a contractului pentru combinezoane a fost de 31 de milioane de euro cu tot cu TVA. În contractul încheiat de IGSU cu firma coreeană era scris că Transportul produselor de la sediul furnizorului la destinația finală va fi asigurat de către furnizor. 1,95 de milioane de euro era totalul plătit pentru transportul materialelor.
Curtea de Conturi a verificat executarea contractului a descoperit schimbări față de ce era stabilit inițial. Raed Arafat a fost întrebat dacă a solicitat zboruri cu aeronave atât de la Statul Major al Forțelor Aeriene din cadrul Ministerului Apărării Naționale, cât și aeronave NATO, pe rutele Frankfurt – București și Seul – București.
Se pare că transportul cu avioanele militare și NATO ar fi costat un milion de euro. Dar, Curtea de Conturi a descoperit că deja se făcuseră plăți ale IGSU către firma coreeană, nu mai puțin de 1,45 de milioane de euro. Așadar, sumele nu corespund și nu este clar care este motivul.