Oamenii care folosesc platforme de socializare precum Facebook și YouTube pentru a găsi informații despre coronavirus au mai multe șanse să creadă în teoriile conspirației despre boală, potrivit unor noi cercetări din Marea Britanie, potrivit CNBC.
Studiul, realizat de Ipsos Mori pentru King’s College London și publicat joi, oferă o perspectivă asupra modului în care unele dintre concepțiile greșite din jurul Covid-19 au obținut substanță, precum și unde sunt provenite.
De exemplu, 30% dintre britanicii chestionați la sfârșitul lunii mai au crezut că coronavirusul este probabil creat într-un laborator, în creștere de la 25% la începutul lunii aprilie, în timp ce 8% cred că simptomele cu care vinovăția Covid-19 par să fie conectate cu Radiație 5G. O minoritate mai mică (7%) consideră că nu există dovezi concrete că coronavirusul există. Fiecare dintre aceste afirmații a fost respinsă ferm de oamenii de știință.
Credințele false în jurul 5G, în special, au dus la consecințe din lumea reală. Zeci de antene de telefon din Europa au fost incendiate în timp ce inginerii de telecomunicații au fost hărțuiți pe străzi de către oamenii care susțin că tehnologia este într-un fel legată de boală. Acest lucru a dus la apeluri ale autorităților către rețelele de social media să facă mai mult pentru a contracara dezinformarea cu privire la pandemie.
Una dintre cele mai cunoscute opinii este că 5G, a cincea generație de internet mobil, slăbește sistemul imunitar al persoanelor, făcându-le predispuse la infectare. Cu toate acestea, temerile de sănătate în ceea ce privește rețelele wireless nu sunt noi, iar oamenii de știință au desfintat sugestia că 5G prezintă riscuri pentru sănătatea umană.
De asemenea, studiul a descoperit că persoanele care folosesc social media pentru a găsi informații despre virus sunt mai susceptibile să incalce regulile de izolare care au fost aplicate în efortul de a le controla virusul. Cercetătorii au spus că 58% dintre cei care au ieșit afară cu simptome Covid-19 folosesc YouTube ca principală sursă de informații, mult mai mare decât 16% care nu au făcut-o. Și 37% dintre persoanele care au avut prieteni sau familie le vizitează acasă citează Facebook ca o sursă cheie, comparativ cu 23% dintre cei care nu au făcut-o.