Sens TV

Dezastru la pompă: Porsche-urile rușilor rămân blocate în fața casei

Dezastru la pompă: Porsche-urile rușilor rămân blocate în fața casei

Colonelul în rezervă Tudor Păcuraru avertizează că Rusia se confruntă cu o criză severă de combustibil, după ce bombardamentele ucrainene au lovit instalațiile catalitice care produceau benzină și motorină de calitate superioară. Pe lângă lipsa carburantului, rușii se confruntă cu pene masive de curent, probleme la termoficare și o realitate tot mai dură care lovește populația obișnuită

Rușii descoperă prețul real al războiului: benzină proastă și cozi kilometrice

Colonelul în rezervă Tudor Păcuraru afirmă că Rusia traversează o criză majoră de combustibil, iar situația nu mai poate fi ascunsă de propaganda Kremlinului. Potrivit acestuia, incapacitatea rafinăriilor ruse de a mai produce benzină cu cifra octanică necesară mașinilor actuale a dus la aditivarea combustibilului cu substanțe de substituție.

„Benzina a început să fie aditivată cu fel de fel de chestii din cauza faptului că ei nu mai reușesc să fabrice benzină neetilată de conținut octanic superior, 95 sau 100, care să corespundă motoarelor Euro 5, Euro 6.”, a explicat Tudor Păcuraru în cadrul emisiunii Sens Național cu Sorin Manea.

El precizează că motivul principal este distrugerea instalațiilor critice:
„Marea problemă este că ucrainenii au bombardat exact unitățile catalitice care furnizau această benzină și motorina pentru motoarele militare.”

Atacurile asupra rafinăriilor au provocat efecte în lanț.

Cozi kilometrice la benzinării: „E capăvrânaul Ceaușescu

Situația în teritoriu este deosebit de gravă. Păcuraru spune că în multe regiuni rușii stau ore întregi la coadă, în timp ce unele zone introduc raționalizarea prin cartele de combustibil.

„În momentul de față sunt foarte mari probleme pentru automobilist și sunt cozi enorme de mulți kilometri la stațiile de benzină. În una din regiunile Rusiei sunt cartele de benzină. Deci practic e capăvrânaul Ceaușescu.”

Colonelul subliniază că populația rusă începe abia acum să înțeleagă gravitatea situației în care se află, după ani de propagandă care minimiza războiul.

„O povară din ce în ce mai mare derivată din acest război va pica în spinarea civililor care au început în această toamnă să-și dea seama că țara lor este în război.”

În opinia lui, populația fusese ținută într-o „bulă informațională» construită de Kremlin:
„Până acum trăiau într-o bulă informațională confecționată de Kremlin, care le spunea că acolo, departe, se întâmplă ceva, totul e bine, nu veți pătimi. Acum au început să vadă.”

Atacurile ucrainene afectează Moscova: orașe întregi în beznă, termoficarea pică

Tudor Păcuraru continuă explicând că loviturile ucrainene asupra infrastructurii energetice au început să fie resimțite direct în viața de zi cu zi a rușilor.

„Centrale electrice bombardate. Acu două zile o bună parte a Moscovei a picat în întuneric, sisteme de termoficare deranjate. Parcă ar fi la București, numai că acolo la Moscova e chiar frig, nu ca la noi.”

Colonelul atrage atenția că efectele se văd inclusiv în rândul celor foarte bogați:
„Uite așa, dificultățile încep să apară. Dificultățile apar și la bogați, că trebuie să ai niște bani ca să-ți iei un Porsche.”

Probleme și pentru rușii cu mașini de lux: cheile „smart” nu funcționează

Jurnalistul Mihai Rusu, prezent în emisiune, explică unul dintre efectele surprinzătoare ale întreruperilor de tele­comunicații: mașinile de lux, precum Porsche, nu mai pornesc atunci când chip-ul din cheie pierde conectivitatea.

„Dacă vedeți, prima chestiune este că această cheie, eu nu am Porsche, dar această cheie are un chip și atunci chipurile care sunt sensibile la sistemele de telecomunicații, iată, au ratat ca motorul să se aprindă.”, a spus Mihai Rusu.

El detaliază structura concernului producător:
„Fabrica Porsche face parte din concernul Volkswagen cu Audi, adică fiecare au aici acțiuni. E un concern care produce aceste produse de mare lux lângă Stuttgart.”

Jurnalistul atrage atenția că problema nu privește doar Moscova, ci și orașe din sud, precum Krasnodar.

„Mașinile, proprietarii de mașini din Moscova și din Krasnodar… vă dați seama ce bani se câștigă acolo din moment ce acei proprietari au avut 100.000 de euro să-și cumpere un asemenea produs.”

El subliniază și aspectul climatic:
„Eu am fost la Moscova de două ori în luna februarie, la minus 30 de grade. Eu nu știu dacă toți au garaje, cu toate că dacă îți cumperi o mașină cu 100.000 de euro, trebuie să ai casă proprietate personală și garaj, că nu poți să lași Porsche-ul afară la minus 30 de grade. Îngheață bocnă!”

Este sabotaj? Este șantaj? Nu. E pur și simplu lipsă de chipuri

În spațiul public rusesc, blocarea cheilor auto a generat speculații privind sabotaje și atacuri cibernetice, însă Rusu respinge aceste interpretări.

„Întrebarea este dacă e șantaj. Deocamdată Porsche nu a dat niciun comunicat de presă. Nu e niciun șantaj, nu e niciun sabotaj. Cred că pur și simplu este o greșeală tehnică.”

Motivul real este unul simplu și cunoscut în industrie: sancțiunile internaționale.

„De ce este chipul atât de important? Pentru că exportul de chipuri spre Rusia a fost blocat datorită sancțiunilor economice.”, a spus Mihai Rusu în cadrul emisiunii Sens Național cu Sorin Manea.

În ultimele luni, Ucraina a intensificat atacurile asupra rafinăriilor, depozitelor de combustibil și centralelor electrice din Rusia. Unitățile catalitice, esențiale pentru producerea benzinei cu cifră octanică ridicată, au devenit ținte prioritare. În paralel, sancțiunile occidentale limitează accesul Rusiei la tehnologii critice, inclusiv microcipuri folosite în industria auto și militară. Împreună, aceste elemente duc la o presiune tot mai mare asupra populației, în special în orașele mari, unde cererea de energie este uriașă, iar iernile sunt severe.

Criza combustibilului, penele de curent, căderea termoficării și problemele de telecomunicații afectează direct cetățenii ruși, pentru prima dată la scară largă. Pe lângă disconfortul imediat, situația afectează economia, transporturile, logistica militară și consumatorii obișnuiți. În același timp, sancțiunile legate de tehnologie – precum blocarea exportului de chipuri – încep să lovească și elitele, inclusiv proprietarii de mașini de lux. Evoluțiile indică faptul că presiunea internă asupra Moscovei poate crește pe măsură ce războiul continuă, iar costurile sunt resimțite tot mai dur de populație.

Articolul Dezastru la pompă: Porsche-urile rușilor rămân blocate în fața casei apare prima dată în Snews.ro.