Anglia interzice vânzarea de alimente și băuturi nesănătoase la casele de marcat, cât și promoțiile de tipul ”1+1”

Supermaketurile din Anglia vor fi oprite din a mai comercializa pe rafturile de lângă casele de marcat băuturi sau alimente nesănătoase, parte a unui program guvernamental de reducere a ratei obezității. În plus, vor fi interzise și ofertele de tipul „1+1” la aceste tipuri de produse, potrivit The Guardian.

Restricțiile planificate au fost lăudate de militanții din domeniul sănătății ca un „prim pas îndrăzneț” în campania promisă împotriva obezității.

Restricțiile de plată se vor aplica în alte locații care stimulează vânzările, cum ar fi intrările în magazine sau la sfârșitul culoarelor. Se vor aplica reguli similare pentru site-urile web, interzicând legăturile de vânzare către alimente nesănătoase în locuri precum pagini de pornire sau la paginile de plată. Restaurantele nu vor mai putea oferi suplimente gratuite de băuturi cu zahăr.

Restricțiile nu vor intra în vigoare decât în ​​aprilie 2022 și vor fi supuse mai întâi unui proces de consultare.

Regulile cu privire la promoții – care ar opri, de asemenea, toate ofertele de cumpărare în vrac pentru alimente și băuturi bogate în grăsimi sau cu conținut ridicat de zahăr – se vor aplica numai comercianților cu amănuntul mai mari, cei cu 50 sau mai mulți angajați. Limitele în care pot fi localizate alimentele nesănătoase sunt pentru magazinele de peste 2.000 de metri pătrați, cu scutiri pentru comercianții cu amănuntul specialiști, cum ar fi magazinele de ciocolată.

Boris Johnson și-a asumat angajamentul după îmbolnăvirea sa cu noul coronavirus, despre care premierul crede că a fost exacerbată de faptul că era supraponderal.

Planurile au fost binevenite de grupurile de campanie, iar Action on Sugar a declarat că miniștrii ar trebui să reziste oricăror eforturi de lobby ale industriei alimentare.

Definiția alimentelor și a băuturilor bogate în grăsimi sau cu conținut ridicat de zahăr se va baza pe orientările existente, dar include articole precum ciocolată și dulciuri, chipsuri, băuturi răcoritoare și băuturi cu lapte sau suc cu zahăr, prăjituri, produse de patiserie și budinci, biscuiți, cereale, iaurturi, pizza și mese gata preparate.

Guvernul susține că, în loc să economisească bani oamenilor, promoțiile la articole nesănătoase tind să facă oamenii să cumpăre mai mult, în timp ce afișajele de la sfârșitul culoarului pot spori vânzările de băuturi răcoritoare cu 50%.

„Crearea unui mediu care îi ajută pe toți să mănânce alimente mai sănătoase mai regulat este crucială pentru îmbunătățirea sănătății națiunii”, a declarat Jo Churchill, ministrul sănătății publice.

În Anglia, 63% dintre adulți sunt clasificați ca supraponderali sau care trăiesc cu obezitate, în timp ce o treime dintre copii părăsesc școala primară fiind supraponderali sau obezi.

Articolul precedentO jurnalistă din Wuhan a fost condamnată la închisoare pentru răspândirea de știri cu privire la pandemia de coronavirus
Articolul următorVIDEO Inconștiență la volan: Un șofer depășește zeci de metri pe linie continuă / Doar o minune a făcut ca o tragedie să nu se întâmple