În Japonia, este tradiție de Crăciun să mănânci de la KFC / Cum s-a ajuns la asta și cum se desfășoară tutul?

În Japonia, să mănânci KFC de Crăciun a devenit o tradiție, exact cum pentru români tradiționale sunt sarmalele sau afumăturile precum cârnații sau carnea de porc. Cea mai aglomerată zi este cea de 24, atunci când sunt de 10 ori mai mulți clienți ca într-o zi obișnuită.

Aproape în fiecare an de când era copilă, Naomi, rezidentă din Hokkaido, a așteptat cu nerăbdare masa tradițională de Crăciun a familiei sale: un „butoi de petrecere” KFC plin de salată, tort și mult pui prăjit, potrivit CNN.

„În Japonia, este o tradiție să mănânci pui de Crăciun”, spune japoneza de 30 de ani.

„În fiecare an, comand butoiul (n.r. – găleata cu pui) de petrecere și mă bucur alături de familia mea. Îmi place puiul delicios și farfuria drăguță care vine cu el ca bonus.”

Naomi, care a cerut doar să fie identificată cu prenumele ei, și familia ei sunt departe de a fi singurii rezidenți japonezi care se bucură de KFC pentru cina de Crăciun.

În fiecare an, de la mijlocul anilor 1980, statuile colonelului Sanders în mărime naturală – îmbrăcate ca Moș Crăciun în timpul vacanței – au întâmpinat mulți localnici și turiști deopotrivă din toată țara.

Potrivit cifrelor lansate de lanțul american de fast-food, KFC Japonia a extras aproximativ 63 milioane de dolari SUA în perioada 20-25 decembrie 2018, cu cozi începând chiar și cu 23 decembrie.

Cea mai aglomerată zi a KFC Japonia este de obicei 24 decembrie, în care de obicei vând de aproximativ cinci până la 10 ori mai mult decât în zilele obișnuite.

„Pe măsură ce se apropie Crăciunul, reclamele KFC sunt peste tot pe televizor – arată foarte delicios. Comandăm devreme, apoi mergem la magazin la ora stabilită pentru a ne ridica găleata. Cei care nu își rezervă o găleată stau în cozi lungi ore întregi”, spune Naomi.

Kentucky de Crăciun

Crăciunul a fost, și este în continuare, o sărbătoare laică în Japonia – o țară în care mai puțin de 1% din populație se identifică drept creștină. În anii ’70 mulți oameni nu aveau stabilite tradiții familiale de Crăciun.

Aici intră KFC. Compania a lansat campania de marketing „Kentucky de Crăciun” în 1974 și a urmat în curând prima iterație a găleților de petrecere.

Unele rapoarte spun că Takeshi Okawara, care a gestionat primul KFC din țară și ulterior a devenit CEO al KFC Japonia, a comercializat în mod fals puiul prăjit ca mâncare tradițională de Crăciun americană pentru a crește vânzările.

Dar, potrivit KFC Japonia, Okawara a mers la o petrecere de Crăciun îmbrăcat în Moș Crăciun. Când copiilor le-au plăcut, a văzut o oportunitate de afaceri în asta.

Arome tipic japoneze

A obține un astfel de succes de durată exclusiv publicității inteligente nu ar fi total corect. Succesul poate fi atribuit și compatibilității KFC cu normele culturale existente.

De exemplu, KFC este similar cu un fel de mâncare populară tradițională japoneză numit karaage, care cuprinde bucăți mici de carne panko, prăjită, precum pui sau pește.

La fel, tradiția de a împărtăși un „butoi de petrecere” mare de pui prăjit, salată coleslaw și prăjitură se potrivește perfect culturii culinare japoneze.

 

Articolul precedentGhinion în prima zi de Crăciun: Un tecucean a fost prins la furat de 2 ori în aceeași zi
Articolul următorAproape 1.400 de cazuri noi de coronavirus în România și sub 100 de decese raportate