Mii de oameni au demonstrat sâmbătă dimineață în fața fabricii Renault din Maubeuge, în nordul Franței, împotriva deciziei producătorului de autovehicule care se luptă să taie 15.000 de locuri de muncă în întreaga lume, inclusiv 4.600 în Franța, potrivit AFP.
Fabrica, care angajează în jur de 2.100 de persoane cu toate drepturile salariale, a fost închisă încă de vineri.
Conducerea producătorului intenționează să transfere producția de utilități electrice Kangoo în orașul Douai – în jur de 2.900 de angajați – la 70 km distanță, care ar moșteni o nouă platformă.
Ce prevede planul de restructurare al Renault:
⦁ Îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianței, aproximativ 800 de milioane EUR:
⦁ Raționalizarea proiectării și dezvoltării vehiculelor: reducerea diversității componentelor, creșterea standardizării, programele Leader – Follower din cadrul Alianței.
⦁ Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare și dezvoltare din străinătate și subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului.
Va fi afectată România?
Premierul Ludovic Oban a declarat vineri că din discuțiile pe care le-a avut cu managementul companiei Renault din România nu a tras nicio concluzie prin care să existe vreo decizie privitor la restrângerea unor activități sau concedieri.
„Practic, Grupul Renault are în România atât partea de proiectare, peste 2.000 de ingineri care lucrează în proiectare, are partea de testare, care este unică și funcționează în România, la Titu, și are partea de producție, care funcționează la Mioveni”, a declarat premierul.