Modificarea Legii RCA, propusă de Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare-Reasigurare din România (UNSAR) ar putea dezavantaja milioane de şoferi români, potrivit Digi24.
Potrivit unui comunicat al COTAR, industria auto reprezintă 15% din PIB-ul României şi asigură salariile a peste 500.000 cetăţeni.
Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, afirmă că şoferii păgubiţi în urma unor accidente ar putea primi doar 30-35% din valoarea reală a despăgubirii, în timp ce firmele de asigurare ar face un profit suplimentar de 500 milioane euro pe an, în condiţiile în care din 100.000 de procese între şoferi şi asiguratori, ultimii câştigă oricum 90%.
„Practic, dacă asiguratorul va calcula o pagubă de 1.000 de lei, iar la service vor fi cheltuieli cu reparaţiile de 4.000 de lei, păgubitul va primi suma stabilită de asigurator şi va fi nevoit să plătească reparaţia din banii proprii, deşi plăteşte asigurare. Asiguratorii doresc să profite în mod legal de lipsa de informare a păgubiţilor RCA cu privire la soluţiile tehnice necesare reparării autovehiculului şi a valorilor reale de reparaţie, pe care consumatorii nu au de unde să le cunoască atunci când acceptă şi semnează oferta subevaluată de despăgubire din partea firmelor de asigurări.
Toţi proprietarii de autovehicule pot fi afectaţi de propunerea de modificare a Legii RCA venită din partea UNSAR, împotriva consumatorului. Parlamentul României trebuie să aibă în vedere faptul că 8 milioane de proprietari de autovehicule vor fi afectaţi, precum şi o industrie care reprezintă 15% din PIB-ul României şi care asigură salariile a peste 500.000 de cetăţeni”, explică Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR, citat de Mediafax.