Compania Cruise, deținută de General Motors și specializată în dezvoltare mașinilor autonome, susține că până la finalul anului va retrage care doar asistă mașinile autonome de pe străzile din San Francisco, scrie LA Times.
CEO-ul companiei Cruise, Dan Ammann, a declarat că compania a obținut joi un permis de la Departamentul de Autovehicule din California pentru a permite mașinilor să meargă singure.
Anunțul vine după ce săptămâna trecută, Waymo, o altă companie specializată în dezvoltarea mașinilor autonome, a anunțat că va deschide serviciul său autonom de transport public în zona Phoenix.
Waymo, o unitate a companiei Google Alphabet Inc., speră să extindă serviciul în California, unde are deja un permis pentru a rula fără backup uman.
Cruise a ajuns la punctul în care este încrezător că poate funcționa în siguranță fără șofer în mașină, a spus purtătorul de cuvânt Ray Wert. Nu există o dată pentru începerea serviciului de călătorie propriu-zis, care ar necesita o autorizație guvernamentală suplimentară, a spus el.
Cruise va lansa cartier cu cartier în San Francisco mașinile fără șofer, dar treptat. Wert susține că va organiza întâlniri pentru a răspunde la întrebările oamenilor din fiecare cartier.
„Înțelegem că aceasta este o cursă de încredere la fel de mult ca și o cursă a tehnologiei”, a spus Wert. „Este absolut necesar să ne asigurăm că facem acest lucru în San Francisco.”
Mișcările de către Waymo și Cruise, care sunt considerate printre liderii în tehnologia autovehiculelor, sunt pași importanți în industria mașinilor cu conducere automată.
Progresul către vehicule autonome a fost încetinit semnificativ după ce un SUV de testare autonom Uber a lovit e un pieton din Tempe, Arizona, în 2018.
Steven Shladover, inginer de cercetare la Universitatea din California, Berkeley, care a studiat conducerea autonomă de 40 de ani, a declarat că aceste decizii sunt pași firești pentru cele două companii.
„Nu le văd ca niște pași revoluționari, dar fac parte din acest progres”, a spus el.
Atât Cruise, cât și Waymo își programează vehiculele pentru a conduce mai conservativ decât oamenii, a spus Shladover. El a menționat că Cruise va aborda mai întâi zonele mai ușoare din San Francisco înainte de a se aventura în situații de trafic mai complexe.