Alexandru Rafila critică Ministerul Educației pentru organizarea începerii anului școlar

Reprezentantul României la OMS, Alexandru Rafila, critică Ministerul Educației pentru felul în care a gestionat perioada de pregătire a noului an școlar. El a declarat la televiziunea Digi24 că autoritățile au creat confuzie în rândul părinților și profesorilor.

„Știți care este problema? Noi încercăm, în măsura în care este posibil, lumea ne ascultă sau nu ne ascultă, sunt de acord sau nu sunt de acord – mă refer la mine, la colegii mei care încercăm să le oferim informații din zona sănătății, există și persoane care vor să le ofere informații și din zona educației. Acum, eu cred că aici este o mică… să zicem confuzie, în sensul că această activitate trebuia cumva coordonată. Și dacă autoritățile locale sau cei care conduc școlile sunt responsabili în ceea ce privește organizarea efectivă a activității, cred că toate aceste lucruri, toate aceste întrebări care nu au încă răspuns trebuiau să aibă răspuns și cineva trebuia să organizeze, să coordoneze acest lucru. Dumneavoastră cine credeți că ar fi trebuit să coordoneze și să integreze toate aceste lucruri? Pentru că eu nu cred că este suficient ca din când în când să emiți câte un ordin sau să eliberezi câte un ghid” – a afirmat profesorul Alexandru Rafila.

Totodată, Rafila a spus că „flexibilitatea” trebuia explicată de Minister. Președintele Societății Române de Microbiologie a oferit și un exemplu în acest sens. El a întrebat cum ar procedea autoritățile dacă un profesor ar veni la școală infectat cu COVID-19 dar ar respecta toate măsurile de protecție.

„Și dacă discutăm despre decizia în plan local, asistăm la niște stereotipuri. Adică: eu am trei feluri de scenarii – roșu, galben și verde. Haideți să vedem totuși de ce aplicăm un anumit scenariu și cum aplicăm un anumit scenariu ținând cont de profilul școlii. Pentru că dacă spunem lucrul ăsta, că noi suntem flexibili și până la urmă unitatea de învățământ, împreună cu Inspectoratul, împreună cu DSP, ia decizia cum trebuie să funcționeze școala, atunci lucrul ăsta ar trebui să se și întâmple în realitate”, a spus Alexandru Rafila comentând o declarație a ministrului educației, Monica Anisie, care spusese că autoritățile locale nu trebuie să aștepte decizii „de la centru”.

„Această flexibilitate trebuia explicată și trebuia explicată tuturor ierarhiilor – trebuia să cunoască DSP-ul, Inspectoratul Școlar și în final unitatea de învățământ care sunt elementele de flexibilitate care permit adaptarea”, a adăugat acesta.

El a dat și un exemplu: dacă un profesor de geografie se îmbolnăvește de COVID și a predat la cinci clase diferite ale unei școli, ar trebui ca respectiva școală să se închidă, potrivit normelor stabilite de autorități. Însă dacă profesorul respectiv a stat la catedră, nu s-a plimbat prin clasă, a purtat mască, la fel și elevii, posibilitatea de infecție de la profesor către elevi este minimă sau nu există. În ordin scrie că se face o anchetă epidemiologică și se aplică unul dintre următoarele patru puncte: 1, 2, 3, 4. Punctul care se referă la o astfel de situație spune „școala se închide”. „Păi, dacă fac anchetă epidemiologică, atunci trebuie să las autorităților de sănătate publică posibilitatea să constate că infecția nu se transmite și școala poate să-și continue activitatea” – a mai spus Alexandru Rafila.

 

Articolul precedentMinisterul Educației: Evaluarea Națională 2021 va începe pe 22 iunie
Articolul următorCifre coronavirus: 1.391 de cazuri noi de persoane infectate și un bilanț total de peste 100.000