Restaurantele se redeschid de la 1 septembrie, însă cu respectarea strictă a unei lungi liste de reguli impuse operatorilor economici. Atât operatorii, cât și clienții trebuie să țină cont de regulile menite să limiteze răspândirea virusului atunci când aleg să ia masa în oraș.
Patronii de restaurante care doresc să își reia activitatea trebuie să țină cont de o serie de reguli de respectat față de clienți, față de angajați și față de însăși activitatea de preparare și pregătire a produselor, potrivit HotNews.ro.
Regulile ce trebuiesc respectate față de clienți sunt următoarele:
- Clienților le este permis accesul în restaurant doar după triajul epidemiologic (luarea temperaturii)
- Toți clienții trebuie să aibă la dispoziție soluții biocide, disponibile la intrarea în restaurant, pe mese și în grupurile sanitare
- În interiorul restaurantelor trebuie desemnate culoare de circulație cu sens unic de deplasare, care să limiteze contactul între clienți
- Clienții trebuie să poarte mască atunci când se deplasează prin restaurant
- Meniurile, solnițele, olivierele și alte astfel de obiecte nu pot fi transferate de la o masă la alta
- Produsele nu se pot consuma decât stând așezat: este interzis consumul acestor în picioare, pentru a limita circulația prin restaurant
- Este interzis consumul de băuturi stând pe scaunele de la bar
- Sunt interzise activitățile de divertisment (precum dansul) în interiorul restaurantului
- Se încurajează plata cu cardul
- La o singură masa pot sta maxim 6 persoane, mai multe doar dacă clienții fac parte din aceeași familie
- Mesele vor fi amplasate și ocupate urmând regula „o masă ocupată, o masă liberă”, cu minim 2 metri între ocupanții unor mese alăturate
- Numărul maxim de persoane care pot fi servite în restaurant va fi afișat la vedere, în exteriorul restaurantului
- Ocuparea unei mese se face doar în baza unei rezervări sau după furnizarea la sosire a datelor de contact a minim unuia dintre clienți așezați la o masă. Datele vor fi păstrat într-un registru al restaurantului (în cazul hotelurilor, rezervările se fac pe baza numărului camerei de cazare).
- Operatorii economici au obligația de a efectua o anchetă epidemiologică în cazul apariției unui caz de coronavirus printre clienți
- La servirea mesei, personalul va purta masă și își va dezinfecta mâinile înainte de fiecare servire
- Clienții trebuie să fie informați cu privire la regulile de igienă și la timpul de servire, acolo unde este cazul
- Suprafețele, spațiile și ustensilele comune trebuie dezinfectate cât se poate de des
- Produsele din vitrine deschise trebuie suplimentar protejate
- Incinta restaurantului trebuie aerisită cât mai des iar echipamentele de climatizare trebuie curățate frecvent