Autostrăzile promise din programul de guvernare PSD

Vă mai amintiți celebrul program de guvernare cu care alianța PSD-ALDE au căștigat alegerile parlamentare?!  În prima versiune a Programului de Guvernare (document de 173 de pagini depus la Parlament în ianuarie 2017), PSD promitea că va finaliza mai multe autostrăzi în 2017 și 2018.

Alte mari proiecte de autostrăzi aveau termene în orizontul 2018-2019 sau 2020.

Liviu Dragnea, în decembrie 2016: „Programul de guvernare al PSD va fi respectat la virgulă, actul de guvernare va fi monitorizat de o echipă de specialişti”

Ce s-a realizat până în 2018?

Nici un proiect nu are termenele respectate, toate au întârzieri, iar până acum singurii kilometri de autostradă deschiși circulației – 15 la număr pe Lugoj – Deva Lot 2 – erau gata încă de pe vremea guvernării Cioloș, potrivit HotNews.ro.

A venit apoi guvernul Dăncilă ”8 km de autostradă”

În primele patru luni ale anului, Guvernul Dăncilă a reușit să construiască 8 (opt) km de autostradă, potrivit cifelor verificate de Europa FM. Așadar, media era de doi km pe lună.

În septembrie, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, vorbea tot la viitor. Ministrul anunța că în 2018 vor fi inaugurați 60 de kilometri de autostradă, iar dacă lucrările merg bine, până la data de 31 decembrie, pot fi suplimentați cu încă 20. „Anul acesta trebuie sa terminăm 100 de kilometri de autostrada.”

Rezultatul… îl știți

Astfel, conform hărților din MPGT-ul aprobat în 2015, în 2020 România ar fi trebuit să aibă gata, sau măcar aproape gata, autostrăzi precum: A1 Sibiu – Pitești, A3 Comarnic – Brașov, A13 Brașov – Făgăraș – Sibiu, Autostrada (! și nu Drumul Expres) Craiova – Pitești, A8 Tg. Neamț – Iași și A7 Ploiești – Bacău – Pașcani, A3 Nădășelu – Suplacu de Barcău – Borș, potrivit HotNews.ro.

Dintre acestea, în prezent, niciuna nu este finalizată. Nici măcar A1 de la Sibiu la Nădlac, în condițiile în care o porțiune de circa 10 km din zona Lugoj – Deva, Lot 2 unde ar trebui să fie construite o serie de tuneluri nici măcar nu a fost contractată!

Pe Sibiu – Pitești se lucrează pe circa 10 km în zona Boița, pe Comarnic – Brașov se lucrează pe circa 6 km în zona Râșnov, Craiova – Pitești a fost transformat în drum expres și abia a fost contractată execuția pe jumătate din tronsoane. Pe A7 se lucrează doar la centura Bacăului (16 km), iar pe A3 Nădășelu – Borș se lucrează doar pe circa 5 km aproape de graniță…

Articolul precedentKlaus Iohannis, amendat cu 5.000 de lei de CNCD după ce a acuzat PSD că ”vrea să dea Ardealul ungurilor”
Articolul următor30 de ani de la „Duminica Orbului”. Cum au arătat primele ”alegeri libere” după comunism